Sunucu Kullanım Şartları

İŞBU SÖZLEŞME, İNTERNET ÜZERİNDEN VERİLEN HİZMETLER İÇİN GEÇERLİDİR VE GERÇEK BİREYLER YA DA TÜZEL KİŞİLERLE DATA TR BİLİŞİM TEKNOLOJİ HİZMETLERİ ARASINDA GENEL HİZMET KULLANIM ŞARTLARINI BELİRLEYEN KURALLARDAN OLUŞMAKTADIR. İNTERNET SİTEMİZ ÜZERİNDEN HERHANGİ BİR ÜRÜNÜ SİPARİŞ ETMEDEN ÖNCE HİZMET SÖZLEŞMESİNİ VE BU SÖZLEŞMENİN AYRILMAZ BİR PARÇASI OLAN KULLANIM ŞARTLARINI TAM OLARAK OKUMANIZ GEREKMEKTEDİR. HİZMET KULLANIM SÖZLEŞMESİ UYMANIZ GEREKEN KURALLARI İÇERMEKTEDİR. BU SÖZLEŞMEYİ VEYA ŞARTLARINDAN HERHANGİ BİRİNİ KABUL ETMİYORSANIZ LÜTFEN SİPARİŞ İŞLEMLERİNİZİ İPTAL EDİNİZ. HERHANGİ BİR ÜRÜN VEYA HİZMET SİPARİŞİ VERMEYİNİZ.

1. HİZMET SAĞLAYICI ve TARAFLAR

İşbu sözleşme, Data TR Bilişim Teknoloji Hizmetleri Şirketi (Sözleşmenin bundan sonraki bölümlerinde kısaca “Data TR” olarak anılacaktır.) ile Data TR tarafından sağlanan hizmetleri satın alan müşteriler (bundan sonra kısaca “Müşteri” olarak anılacaktır.) arasında akdedilmiştir.

Adres: Atıf Bey Mah. Hacı Molla Mümin Hoca Sok. No:58/D Gaziemir / İZMİR

2. SÖZLEŞMENİN KONUSU

İşbu sözleşmenin konusu Data TR tarafından sağlanan, Kiralık sunucu, Sanal sunucu (VPS/VDS/SSD VDS vb.), Bulut sunucu hizmetlerine ilişkin hizmetin kullanım şartlarını belirler.

3. BİLGİ

Data TR, hizmet kalitesini yükseltmek amacı ile, bilgi güvenliği yönetim sistemi standartları olarak kabul edilen dünya çapında kabul görmüş olan bu standartları uygulayarak müşterilerine daha güvenli hizmet vermeyi amaçlamaktadır.

4. İÇERİK İZİNLERİ

Data TR tarafından sağlanan tüm hizmetlerin kullanımı, Uluslararası hukuk kurallarına ve teamüllere, Türkiye Cumhuriyeti'nin taraf olduğu Uluslararası sözleşmelere uygun olarak kullanılmak zorundadır. Data TR, yasal değişiklikler konusunda müşterilerine bilgi vermekle yükümlü değildir. Hizmetler sadece yasal izinler dahilinde kullanılabilmektedir. Hizmetlerimizden yararlanan tüm müşterilerimiz yayımlayacakları ve/veya çalıştırdığı tüm içerik yada uygulamaların yasalara uygun olduğunu ve başkaca gerçek ya da tüzel kişilerin hak ve hürriyetlerini engelleyici veya bunlara zarar verici olmadığını bu anlaşma ile kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Data TR tarafından sağlanan hizmetlerde telif hakkı veya marka ihlali yapmak yasaktır. Telif hakları video, müzik, kitap veya fotoğraf gibi eser niteliğinde veya değil sahibinin hususiyetini taşıyan her türlü içeriklerin kopyalanması vb. oluşabilecek tüm hak ihlallerini kapsar. Ticari marka sahibinin veya hak ihlaline uğrayanın ürünlerini izinsiz olarak yayımlanması durumunda, Müşteri veya tüzel kişilerin hesapları, Data TR ‘a resmi olarak tebliğ edildiğinde sonlandırılacaktır.

5. KISITLAMALAR

Tüm hizmetlerimizde izin verilmeyen işlemlerle ilgili örnekler aşağıda belirtilmiştir;

• IRC Scriptler ve Botlar
• Proxy Scriptler ve Anonymizerlar
• Korsan Yazılım ve Warez
• AutoSurf, PTC, PTS ve PPC siteleri
• IP Scannerlar
• Bruteforce Programları, Scriptleri ve Uygulamaları
• Mail Bombers, Spam Scriptler ve Mailer Pro
• Uygun izinlere sahip olmayan madde satışı
• Adult, Erotik, Adult Hikaye ve Video gibi her türlü içeriğe sahip siteler
• Escort, jigolo siteleri gibi arkadaşlık ve bu içeriğe sahip olan tüm siteler
• Piyango ve Kumar Siteleri
• MUD'lar, RPG'ler ve PBBG'ler
• Hacker siteleri odaklı arşiv programları
• Yasadışı faaliyetleri teşvik siteleri

Data TR herhangi bir hesap sahibine hizmet vermeyi reddetme hakkına sahiptir. Yayımladığınız bir materyal müstehcen, tehdit, yasa dışı ya da bir şekilde hizmet kullanım sözleşmesini ihlal eden bir durumda olduğu zaman size haber verilerek ya da haber verilmeden hizmetiniz devre dışı bırakılacaktır.

Abuse (Kötüye kullanım) birimimizden e-posta geldiğinde, 24 saat içerisinde gelen bildirime karşı destek bileti üzerinden cevap verme zorunluluğunuz bulunmaktadır. 24 Saat içinde cevap alınamıyorsa hizmetin askıya alınması veya sonlandırılması gerekebilir. Ayrıca, 5651 sayılı yasa gereğince mahkeme kararları veya TIB (Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı) erişimin kısıtlaması ile ilgili kararları gece veya gündüz fark etmeksizin 4 saat içerisinde herhangi bir ihtara gerek kalmadan yasa gereği uygulanacaktır.

Kısıtlamalar ile birlikte toplu halde atılan spam veya istenmeyen e-posta gönderimine kesinlikle izin verilmemektedir. Üye ve Veri tabanlarından gönderilen mailler, satın alınan mail listeleri ve bunlara gönderilen mailler Spam olarak değerlendirilir ve kabul edilir. Bu aktiviteleri yapan müşterilerin hesapları uyarılmadan durdurulacak veya e-posta gönderimine karşı sınırlandırılacak, Spam mail gönderimi müşteri tarafından durdurulmadan hizmet tekrar aktif edilmeyecektir.

İşbu sözleşmeye uymayan herhangi bir hizmeti Data TR kapatma ve kendi durumuna göre acil durumlarda değişiklik yapma haklarını saklı tutmaktadır.

Küçük yaştakilere potansiyel zarar verecek içerikleri yayımlamak kesinlikle yasaktır, çocuk pornosu veya buna benzer algılanan içerikler bu kategoride değerlendirilmektedir. Herhangi bir sitede çocuk pornosu barındırılması veya bildirilmesi durumunda müşterimize içeriğin kaldırılması hususunda abuse bildirimi yapılmadan, Hizmet durdurulur. İçerik veritabanı üzerinden silinir. bunun tekrar etmesi durumunda hizmet direk sonlandırılır. Hizmet sahibinin bilgisi dışında olan bir durum olsa bile hizmet sonlandırılır.

Bir hizmete gelebilecek DDoS ataklar, mail bomer, flood, ip spoffing ve benzeri türde saldırılar karşısında diğer hizmet alan kullanıcıların bu durumdan etkilenmesi nedeni ile hesap geçici suretle derhal saldırı altında olan IP adresi kapatılır.

6. YEDEKLEME VE VERİ KAYBI

Kiralık sunucuların yedekleme sorumluluğu müşterimize aittir. Bu nedenle bu hizmete ilişkin herhangi bir yedek alma sorumluluğu Data TR 'a ait değildir. Kiralık sunucularda oluşabilecek donanımsal arızalardan, yaşanacak veri kayıplarında da Data TR sorumlu tutulamaz. Müşteriler kiralık sunucularında yedek yapılandırması ile ilgili göndereceği destek talebi üzerinden destek alabilir. Bu yapılandırma sonrasında yedekleme sisteminin çalışır durumda olduğunu, alınan yedeklerin doğru bir biçimde alınıp alınmadığı MÜŞTERİ sorumluluğundadır.


VPS (Virtual Private Server) Sanal Sunucuların yönetim sorumluluğu müşterilerimizdedir. VPS Sanal Sunucu hizmetinde Yedekleme sistemi maliyetleri göz önünde bulundurularak yedekleme işlemi yapılamamaktadır. MÜŞTERİ memnuniyeti ve teknik destek açısından müşteriler yedek yapılandırması ile alakalı teknik ekimizden talepte bulunabilir. Yedekleme sistemi ekibimiz tarafından yapılandırılmış olsa bile kontrolü ve yedeklerin çalışabilirliği müşterilere aittir.


VDS (Virtual Dedicated Server) ve SSD VDS Sanal Sunucularda yönetim sorumluluğu müşterilerimizdedir. Bu hizmetimizde yedekleme işlemi yapılamamaktadır. Yedekleme, ek hizmet olarak 1, 2, 3, 4 ve 5 gün olmak üzere otomatik sistem kopyası alınarak verilmektedir. Sistem kopyası hizmeti sunucunun tamamının sanal olarak yedeğinin alınmasıdır. Alınan sanal sunucu sistem imajı şeklinde olduğundan yedek içerisinden bir dosya veya içerik alınmamaktadır. Sistem kopyası ile alakalı daha detaylı ve teknik bilgi için internet sitesi üzerinden hizmet detaylarını kontrol edebilirsiniz. Sistem kopyası ile alınan yedeklerin bütünlüğü ile ilgili %100 garanti verilmemektedir. Alınan yedekler ile ilgili herhangi bir yaşanacak sorundan kaynaklı veri kaybından Data TR sorumlu tutulamaz. Data TR, VDS ve SSD VDS sanallaştırma sistemlerinde oluşabilecek problemleri göz önünde bulundurarak, tüm sanallaştırma sistemi makinelerinde yedekleme sistemi kullanmaktadır. Bu yedekler fiziksel tüm sunucu içeriğini kapsar, olası bir donanım arızasında bu yedekler ile müşterilerimizin sunucuları farklı bir donanım üzerinden tekrar çalıştırılır. Eğer müşterilerimizin herhangi bir şekilde alınan bu yedeklere ihtiyaç duyarsa sistem kopyası hizmeti almamış olsa dahi 100 TL karşılığında bu yedekler temin edilir. Yedeklerin bütünlüğü ile ilgili %100 garanti verilmemekte olup veri kaybından firmamız sorumlu tutulamaz


Müşterilerin hesaplarında yaşadığı problemleri göz önünde bulundurarak, Data TR tarafından alınmış yedeklere ihtiyaç duyması durumunda, yedekleme sistemine göre alınmış yedekler arasından talep edilen yedek Data TR Backup Sunucularında mevcut ise müşteriye verilmektedir. Hizmetinizi iptal ettiğiniz durumlarda yedekleriniz ile birlikte hesabınız tamamen silinmektedir.


Müşteri tarafından alınan yedekler 14 gün süreyle sunucuda barındırılır ve daha sonra sistem tarafından otomatik olarak kaldırılabilir.

7. TEKNİK DESTEK İLE İLGİLİ ŞARTLAR

Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak iletilir. Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon ile iletişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu iletebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi yine gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır. Data TR, müşterilerine sadece kendi işi ile alakalı konularda destek verebilir. Yönetici şifresi müşteriye ait olduğundan dolayı sunucuların yönetimi Data TR tarafından yapılmamaktadır. Data TR' in müşteriye vereceği teknik destek içeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin içerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.

Satın alınan sanal ya da fiziksel sunucu hizmetinin devreye alınması için gereken ilk işletim sistemi kurulumu ücretsizdir.

Fiziksel sunucularda ilk kurulum dışında yılda bir defa ücretsiz olarak yeniden kurulum yapılmakta olup, bunun dışındaki kurulumlar için ücret talep edilmektedir.

İşletim sistemi üzerine Data TR 'dan satın alınmış kontrol paneli yazılımlarının kurulumları ücretsiz olarak yapılır.

ata TR' dan satın alınmış kontrol paneli yazılımları kullanımı müşteri tarafından sağlanırken, cPanel ile ilgili arızalarla destek Data TR tarafından verilecektir. Kontrol paneli yazılımlarının kullanımına ilişkin destek Data TR tarafından verilmemektedir.

İşletim sistemlerinde oluşabilecek arızalar ile ilgili sorumluluk müşteriye ait olup, bu arızalardan dolayı müşterinin sunucuya uzaktan erişebilmesini sağlamak için gerekli işlemler Data TR görevli personeli tarafından sağlanmaktadır. (KVM Over IP, Konsol erişimi gibi) Oluşan sorunları gidermek yine müşteri tarafından yapılmalıdır. Talep edilmesi durumunda çeşitli işletim sistemlerinde rescue (kurtarma) modunda işletim sistemleri yeniden başlatılabilir.

Fiziksel sunucularda meydana gelen arızalar Data TR teknik destek personeli tarafından kontrol edilir, arızalı olan fiziksel sunucu bileşenleri yenileri ile değiştirilir. Eğer arıza giderilemiyorsa Data TR stoklarında bulunan aynı sunucu veya muadil bir sunucu size tahsis edilir. Problemin çözümüne ilişkin, teknik destek personeli size tahmini bir süre vermemektedir. Yaşanan bu problemden dolayı sunucunun işletim sistemi veya Data TR'den satın almış olduğu kontrol panelinin yeniden kurulması gerekiyorsa bu kurulum ücretsiz olarak yapılır.

Sanal veya fiziksel sunucularda internet erişimi ile ilgili yaşanan problemlerde teknik destek Data TR tarafından sağlanır. Ancak internet erişim kesintisi; sunucu üzerindeki işletim sistemi, çalışan uygulamalar ve/veya kullanıcı hatalarından kaynaklı ise çözümün mümkün olabildiği durumlarda talep edilmesi halinde Data TR teknik personeli tarafından teknik destek sağlanacaktır.

Sunucunuza gelen internet saldırıları ile ilgili saldırının tipine göre Data TR ücretli olarak Firewall hizmeti sunmaktadır. Bu hizmetin teknik detayları İnternet sitemizde yer alır. Eğer bir Firewall hizmetiniz yok ise saldırının engellenmesine ilişkin Data TR teknik destek sağlamamaktadır. Ancak talep edilmesi durumunda gelen saldırılara ait log kayıtlarının verilmesi, IP adresinin kapatılması ve IP adresinin geçici olarak yurtdışı erişiminin engellenmesi sağlanmaktadır.

8. LİMİTLENDİRMELER


Kiralık Sunucular Kiralık sunucular ile ilgili limitler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. • Kiralık sunucuların donanım bileşenlerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. İnternet sitemizdeki kiralık sunucular paketleri için geçerli bileşenler dışında değişiklik yapılmamaktadır. • Kiralık sunuculara dışarıdan herhangi bir cihaz ve/veya müşteriye ait olan fiziksel bileşenlerin veri merkezine gönderilerek takılması kesinlikle yasaktır. • Kiralık sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır. • Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.


VPS Sanal Sunucular VPS Sanal Sunucu hizmeti ile ilgili limitler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. • VPS sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki VPS sanal sunucu paketleri için geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır. • VPS sanal sunucularda sanallaştırma yazılımsal olarak yapılmaktadır. Sanal sunucuya verilen limitler maksimum kullanımdan dolayı teknik olarak aşılabilir. Maksimum kullanım ya da yapılan limitlendirmelerin üstünde bir kullanım söz konusu olduğunda, Data TR kullanıcının sunucusuna müdahale etme hakkına sahiptir. • VPS sanal sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır. • VPS sanal sunucularda müşteri memnuniyeti için ileride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı ile sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma işlemi Data TR tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında Data TR önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı için uptime garantisi dışındadır. • Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.


VDS ve SSD VDS Sanal Sunucular VDS – SSD VDS sanal sunucu hizmeti ile ilgili yapılacak limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. • VDS ve SSD VDS sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki VDS ve SSD VDS sanal sunucu paketleri için geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır. • VDS ve SSD VDS sanal sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır. • VDS ve SSD VDS sanal sunucularda müşteri memnuniyeti için ileride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı ile sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma işlemi Data TR tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında Data TR önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı için uptime garantisi dışındadır. Verilen hizmetin limitler dâhilin de kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.